現在,我在親愛的家裡。
我們,剛剛去拍大頭貼。
等等,要開始大吃大喝。
開始,我們跨年小趴替。





我終於了解-

我與最好的朋友

可以做任何事,

或不做任何事,

而一樣享受了最棒的時光。

I've learned -

that my best friend and I can do anything

or nothing and have the best time.

 

我終於了解-

有時你以為會在你失意時踹你一腳的人,

其實卻正是那個將幫助你重新站起來的人。

I've learned -

that sometimes the people you expect

to kick you when you're down

will be the ones to help you get back up.



我終於了解-

有時候我憤怒,

因我有權利憤怒。

但這並不表示

我有權利殘忍。

I've learned -

that sometimes when I'm angry

I have the right to be angry,

but that doesn't give me

the right to be cruel.



我終於了解-

真實的友誼會持續增長,

即或遠隔千里。

真實的愛亦然。

I've learned -

that true friendship continues to grow,

even over the longest distance.

Same goes for true love.



我終於了解-

有些人不照著你所期望的方式來愛你,

並不表示他們沒有盡他們的一切來愛你。

I've learned -

that just because someone doesn't love you

the way you want them to doesn't mean

they don't love you with all they have.



我終於了解-

所謂成熟,比較和你擁有何種經歷,

以及你從其中學到何事有關,

而比較和你究竟歡度了多少個生日無關。

I've learned -

that maturity has more to do with

what types of experiences you've had

and what you've learned from them

and less to do with how many

birthdays you've celebrated.


 
我終於了解-

你絕不可以對一個孩子說,

他的夢想是不可能的,或是奇怪的。

再沒有什麼比此更羞辱人的。

而且,如果他們相信了你,

更將是何等的悲劇呢!

I've learned -

that you should never tell a child

their dreams are unlikely or outlandish.

Few things are more humiliating, and

what a tragedy it would be

if they believed it.

 
 
我終於了解-

你的家人不會永遠幫著你。

也許看來可笑,但那些與你無關的人

卻會關懷你,愛你,教你重新信任人。

家庭不是一種肉身的關係。

I've learned -

that your family won't always

be there for you. It may seem funny,

but people you aren't related to

can take care of you and love you

and teach you to trust people again.

Families aren't biological.



我終於了解-

不論一個朋友多好,

總有一些時候他還是會傷到你,

而你總得為此原諒他。

I've learned -

that no matter how good a friend is,

they're going to hurt you

every once in a while

and you must forgive them for that.



我終於了解-

被人原諒不一定足夠,

有時你也得學習原諒自己。

I've learned -

that it isn't always enough

to be forgiven by others.

Sometimes you have to learn

to forgive yourself.






等待新年到來的那一刻。
arrow
arrow
    全站熱搜

    ecechild 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()